السبت، 30 أكتوبر 2010

"امـــانـــه يـــا مـراكــبــى" (صـعـيـدى)

ازيكم جميعا يا رب تكونو بخير

انا جاى بنوع جديد النهارده وهى الاغانى الصعيدى

هى طبعا مش هتعجب الجميع بس اهو قولت اعمل حاجه مختلفه

دى كلمات اغنيه صعيدى بس طبعا مع الموسيقى بتبقى شكل تانى خالص

اسم الاغنيه امانه يا مراكبى




يا زارع الشر قوم ازرع بداله خير

يخضر عوده وتجنى من وراه وتجنى من وراه الخير

واللى زرع شر عمره ما يحصد خير

امانه يا مراكبى ودينى البر التانى

امانه يا مراكبى ودينى البر التانى

ده حبيبى ونبض قلبى من بدرى بيستنانى


ده انا خايف لاحسن يمشى والشوق يطول ومنامشى

انا خايف لاحسن يمشى والشوق يطول ومنامشى

وامانه يا مراكبى ودينى البر التانى


البحر راق وهدى من رقة نسمته

البحر راق وهدى من رقة نسمته

وحبيبى لما عدى كان باعت بسمته


ارجوك الله يسامحك ويصون عيشك وملحك

ارجوك الله يسامحك ويصون عيشك وملحك

وامانه يا مراكبى ودينى البر التانى

البحر اللى حايشنى والشوق ابعد طريق

البحر اللى حايشنى والشوق ابعد طريق

وحبيبى هناك واحشنى يا اقرب صديق

والموج خدنى وودانى وازاى انت تنسانى

وامانه يا مراكبى ودينى البر التانى


الاجره انا شيلتهالك وكمان راح اشكرك

الاجره انا شيلتهالك وكمان راح اشكرك

وجمايلك شايلهالك فى العين وهقدرك

ارجوك الله يسامحك ويصون عيشك وملحك

ارجوك الله يسامحك ويصون عيشك وملحك

وامانه يا مراكبى ودينى البر التانى

ليست هناك تعليقات: